100.000 de convorbiri la Telefonul Vârstnicului – un prieten de încredere pentru seniori

4 iulie 2024

Infografic 100.000 apeluri Telefonul Vârstnicului (slide-uri) 100.000 de conversații cu suflet și tot atâtea soluții oferite seniorilor în aproape 9 ani de funcționare peste 18.600 de apelanți au sunat la Telefonul Vârstnicului pentru îndrumare și consiliere 50% dintre apelanți locuiesc singuri, 30% au între 70 și 80 de ani Informații practice și servicii de îngrijire sunt în topul motivelor de apelare la Telefonul Vârstnicului Telefonul Vârstnicului, linia telefonică națională gratuită dedicată seniorilor cu vârsta de peste 65 de ani, lansată de Fundația Regală Margareta a României în octombrie 2015, a atins 100.000 de convorbiri telefonice cu vârstnici și aparținători din toată țara. La numărul de telefon gratuit 0800 460 001, […]


Solidaritate și speranță: Sărbători Pascale mai luminoase pentru vârstnicii singuri

29 aprilie 2024

    Peste 800 de seniori beneficiază anul acesta de acțiuni speciale și de sprijin dedicate Paștelui, prin proiectele susținute de Fundația Regală Margareta a României Pachete alimentare, mese de socializare, tichete sociale, activități intergeneraționale și recitaluri oferite seniorilor vulnerabili din 6 proiecte sociale Bunătăți tradiționale au fost oferite și seniorilor voluntari care sunt activi în cadrul a 11 Centre Generații În preajma Paștelui, prin generozitatea partenerilor și dedicarea voluntarilor, Fundația Regală Margareta a României luminează casele și inimile a sute de vârstnici vulnerabili – beneficiari ai proiectelor sociale Fondul pentru Vârstnici și Telefonul Vârstnicului – oferindu-le nu doar sprijin material, dar și ajutându-i să simtă căldura comunității chiar și […]


Telefonul Vârstnicului: 48% dintre vârstnici nu au acces la informații esențiale vieții de zi cu zi, iar 53% trăiesc singuri

15 ianuarie 2024

Topul nevoilor seniorilor care au apelat linia telefonică dedicată vârstnicilor din România în 2023 Aproape 12.000 de convorbiri telefonice înregistrate la Telefonul Vârstnicului în 2023 200 de apelanți unici la Telefonul Vârstnicului pentru îndrumare și consiliere 46% sunt din mediul rural sau orașe mici, iar 32% au între 70 și 80 de ani Accesul la informații și sprijinul practic rămân în topul nevoilor exprimate În 2023, serviciul social licențiat Telefonul Vârstnicului, singura linie telefonică națională gratuită dedicată seniorilor, operată de Fundația Regală Margareta a României, a înregistrat 11.991 de convorbiri telefonice cu vârstnici și aparținători din toată țara, care au beneficiat de informare, consiliere socială, îndrumare, sprijin material sau emoțional. […]


30 septembrie 2023

A șaptea ediție a Conferinței naționale „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”, organizată de Fundația Regală Margareta a României, a reunit vineri, 29 septembrie, la Teatrul Național ”I. L. Caragiale” din București, specialiști din sfera publică, privată și socială, care au prezentat situația reală, au identificat trendurile și au adus soluții inovative și eficiente pentru îmbunătățirea vieții seniorilor din România. La eveniment au fost prezenți peste 120 de oameni implicați în proiecte de susținere a seniorilor, reprezentanți ai sectorului privat și public, organizații neguvernamentale și platforme naționale sau internaționale care lucrează cu seniori, profesioniști din domeniul responsabilității sociale ai companiilor, precum și seniori care pot fi o sursă de inspirație […]


15 speakeri de top, din sfera publică, privată și socială, la Conferința ”Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”

27 septembrie 2023

  Pentru al șaptelea an consecutiv, Fundația Regală Margareta a României reunește specialiști și practicieni din domeniul senectuții la Conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”, organizată vineri, 29 septembrie, ora 10, la Teatrul Național București, cu ocazia Zilei Internaționale a Persoanelor Vârstnice. 15 speakeri de top, din sfera publică, privată și socială, vor descrie situația reală, vor identifica trendurile și vor aduce soluții inovative și eficiente pentru seniorii din România. Evenimentul se va desfășura în prezența Alteței Sale Regale Principesa Sofia, membru în Board-ul Fundației Regale și va fi moderat de Mugurel Mărgărit, Director executiv al Fundației. De anul acesta, conferința este avizată ca program de formare profesională […]


Conferința națională ”Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă” – specialiști și soluții actuale pentru îmbunătățirea calității vieții vârstnicilor

31 august 2023

Fundația Regală Margareta a României aduce în prim-plan Conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”, ediția a VII-a, un eveniment ce se află în avangarda inițiativelor care susțin și îmbunătățesc calitatea vieții seniorilor din România. Conferința are loc vineri, 29 septembrie, la Teatrul Național București, pentru a marca Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice. Evenimentul este avizat ca program de formare profesională continuă de către Colegiul Național al Asistenților Sociali. Astfel, asistenții sociali înscriși în Colegiu, care vor fi prezenți la conferință, vor primi 2 credite profesionale. Înscrieri pe pagina evenimentului. În România, populația vârstnică numără astăzi peste 3,7 milioane persoane, iar principalele lor provocări sunt: lipsa resurselor pentru o viață […]


Telefonul Vârstnicului în primul semestru 2023 – 53% dintre vârstnicii apelanți locuiesc singuri, iar 44% au solicitat informații esențiale pentru ei

13 iulie 2023

Telefonul Vârstnicului în primul semestru 2023 – INFOGRAFIC Peste 5.400 convorbiri telefonice înregistrate în prima jumătate a anului 2023 1.000 de apelanți noi la Telefonul Vârstnicului pentru îndrumare și consiliere Informații utile și sprijin practic – primele nevoi exprimate În prima jumătate a anului, serviciul social licențiat Telefonul Vârstnicului –  0800 460 001, linia telefonică națională și gratuită dedicată seniorilor din România, derulată de Fundația Regală Margareta a României, a înregistrat 5.422 de convorbiri telefonice. Mai bine de 1.000 de vârstnici, apelanți noi, din Moldova, Transilvania, Banat, Muntenia, Dobrogea, Oltenia, București sau Ilfov au primit informații esențiale traiului de zi cu zi: despre servicii sociale din comunitatea lor, modalități de […]


De Paște, luminăm împreună poveștile de viață ale vârstnicilor

12 aprilie 2023

Peste 500 de seniori beneficiază anul acesta de acțiuni de sprijin dedicate prin proiectele susținute de Fundația Regală Margareta a României Pachete alimentare, mese de socializare, tichete sociale, activități intergeneraționale și recitaluri oferite seniorilor vulnerabili Bucuria Paștelui ajunge și anul acesta în casele și sufletele vârstnicilor care se confruntă cu situații dificile de viață, beneficiari ai proiectelor sociale derulate de Fundația Regală Margareta a României – Fondul pentru Vârstnici și Telefonul Vârstnicului. Prin acțiunile de ajutor material și de socializare, organizate prin generozitatea partenerilor, donatorilor și a voluntarilor implicați, Fundația urmărește să contribuie la creșterea calității vieții seniorilor vulnerabili și să redea demnitatea persoanelor aflate la o vârstă înaintată. 130 […]


Vârstnicii nu au acces la informații esențiale pentru ei

9 ianuarie 2023

Topul nevoilor seniorilor care au apelat Telefonul Vârstnicului în 2022 – INFOGRAFIC Peste 13.000 de convorbiri telefonice înregistrate la Telefonul Vârstnicului în 2022 2.500 de apelați unici/noi la Telefonul Vârstnicului pentru îndrumare și consiliere 59% din apelanți locuiesc singuri, iar 50% sunt din mediul rural sau orașe mici Accesul la informații și sprijinul practic – primele dintre nevoile exprimate În 2022, Telefonul Vârstnicului, singura linie telefonică națională gratuită dedicată seniorilor, operată de Fundația Regală Margareta a României, a înregistrat 13.001 de convorbiri telefonice cu 2.485 de seniori care au beneficiat de informare, consiliere, îndrumare, sprijin material sau emoțional. Din totalul apelanților, 50% provin din mediul rural și din orașe mici, […]


Topul nevoilor vârstnicilor din România și soluțiile oferite acestora – Telefonul Vârstnicului la 7 ani de funcționare

1 octombrie 2022

Telefonul Vârstnicului – 7 ani de existență, 78.812 apeluri primite, 14.363 apelanți unici și tot atâtea nevoi soluționate Fundația Regală Margareta a României a lansat vineri, 30 septembrie, în cadrul ediției a VI-a a conferinței naționale “Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”, Topul nevoilor vârstnicilor din România și soluțiile oferite acestora. Topul a fost realizat pe baza datelor colectate prin linia națională Telefonul Vârstnicului în cei 7 ani de funcționare. Lansată în septembrie 2015 cu sprijinul Fundației Vodafone România, singura linie telefonică națională, gratuită și confidențială, dedicată seniorilor din întreaga țară, este operată de Fundația Regală Margareta a României și a fost inițiată ca o soluție la problema îmbătrânirii populației și la nevoile […]


30 septembrie 2022 – O nouă ediție a conferinței naționale „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”

15 septembrie 2022

Perspective Smart și Age Friendly pentru seniorii României Tendințe și statistici actuale privind viața vârstnicilor din România Oportunități de participare socială și de implicare în comunitate Integrarea seniorilor pe piața forței de muncă Cea de a VI-a ediție a conferinței naționale „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”, organizată de Fundația Regală Margareta a României, va avea loc vineri, 30 septembrie, la Teatrul Național București, pentru a marca Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice. Înscrieri pe pagina evenimentului. În România populația vârstnică numără astăzi 3,8 milioane persoane, iar principalele lor provocări sunt: lipsa resurselor pentru o viață decentă, sănătatea precară, sentimental de inutilitate, dar și singurătatea care afectează unul din doi seniori. […]


Telefonul Vârstnicului, în primele 6 luni ale anului 2022

14 iulie 2022

  Peste 5.500 de convorbiri telefonice cu seniori și aparținători au fost înregistrate în perioada ianuarie – iunie a anului 2022 la Telefonul Vârstnicului. Peste 800 de vârstnici, apelanți unici, apăsați de griji, temeri, singurătate, neglijare, etichetare, au sunat la numărul gratuit 0800 460 001, din toate regiunile țării și au găsit la Telefonul Vârstnicului nu numai ascultare și consolorae, ci și ajutor practic și material de care aveau nevoie. Nevoia de informații utile, nevoia de îngrijire și suport, nevoia de sprijin material și financiar, sunt primele motive pentru care vârstnicii din România au apelat serviciul social Telefonul Vârstnicului în prima jumătate a anului 2022. Din totalul apelanților, 49% provin […]


Vârstnicii cu situații dificile primesc ajutor de Paște

22 aprilie 2022

Spiritul sărbătorilor pascale în casele a 100 de vârstnici singuri din București. 250 de seniori din țară primesc pachete alimentare sau tichete sociale. Acțiuni de socializare pentru 50 de seniori în București și Cluj. Peste 1 milion dintre vârstnicii României trăiesc singuri, mulți dintre aceștia fiind afectați de probleme de sănătate sau de lipsuri materiale. Pentru ei, sărbătorile nu înseamnă fericirea reunirii familiale, mese îmbelșugate sau liniște sufletească. Fundația Regală Margareta a României este alături de seniorii care se confruntă cu situații dificile de viață, care fac parte din programele Fondul pentru Vârstnici, Telefonul Vârstnicului și Generații, prin livrarea de pachete de ajutor, tichete de masă sau meniuri pentru cei […]


Efectele pandemiei pentru persoanele în vârstă, resimțite la Telefonul Vârstnicului

13 ianuarie 2022

Peste 13.000 de convorbiri telefonice cu seniori înregistrate în 2021. Dintre apelanți, 54% locuiesc singuri. Lipsa informațiilor, sprijinul material și servicii specializate, primele motive pentru care vârstnicii au apelat linia telefonică de sprjin. În 2021, Telefonul Vârstnicului a înregistrat 13.624 de convorbiri telefonice cu 2.296 de seniori care au beneficiat de consiliere, îndrumare, informare și, nu în ultimul rând, sprijin material sau emoțional. Din totalul apelanților, 50.4% provin din mediul rural și din orașe mici. În ceea ce privește vârsta și situația locativă, 29.8% au între 70 și 80 de ani și 53.5% locuiesc singuri. Populația României numără astăzi peste 3,8 milioane de vârstnici, iar mulți dintre ei sunt afectați […]


Topul nevoilor vârstnicilor, soluțiile disponibile și strategia națională pentru îmbunătățirea vieții acestora, dezbătute la conferința dedicată lor

1 octombrie 2021

Peste 66.000 de convorbiri și peste 12.000 de apelanți unici la Telefonul Vârstnicului în 6 ani de funcționare În topul nevoilor seniorilor, informațiile utile și serviciile de îngrijire și sprijin a seniorilor dependenți Fundația Regală Margareta a României și Enayati Medical City au sărbătorit împreună Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice, prin organizarea conferinței naționale „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”, transmisă online pe 30 septembrie 2021. Evenimentul a adus împreună speakeri naționali și internaționali și participanți specialiști în domeniul senectuții, dornici să împărtășească și să afle cele mai noi soluții prin care viața celor 3,8 milioane de seniori ai României poate deveni mai bună. Fenomenul de îmbătrânire a populației este în continuă creștere, astfel […]


Specialiștii în domeniul senectuții sunt invitați să participe la conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”

28 septembrie 2021

Fundația Regală Margareta a României și Enayati Medical City organizează joi, 30 septembrie, cea de-a V-a ediție a conferinței naționale „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă” Evenimentul marchează Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice, sărbătorită pe 1 Octombrie Soluții inovative și eficiente oferite de experți care activează în sfera socială și medicală Doar două zile au rămas până la eveniment, iar cei interesați să participe se pot înscrie AICI. Peste 3,8 milioane de vârstnici trăiesc în prezent în România, conform raportului INSSE de la 1 ianuarie 2021. Fenomenul de îmbătrânire a populației este în continuă creștere, astfel că îmbătrânirea demografică a ajuns la 123,9 persoane vârstnice la 100 persoane tinere în […]


Soluții inovative și eficiente pentru o vârstă a treia fericită la conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”.

10 septembrie 2021

Fundația Regală Margareta a României și Enayati Medical City organizează joi, 30 septembrie, cea de-a VI-a ediție a conferinței naționale „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”, pentru a marca ocazia Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice. În România trăiesc peste 3,8 milioane de persoane cu vârsta peste 65 de ani, conform raportului INSSE de la 1 ianuarie 2021 și, din păcate, fenomenul de îmbătrânire demografică continuă să se accentueze. Indicele de îmbătrânire demografică a crescut de la 120,8, în ianuarie 2020, la 123,9 persoane vârstnice la 100 persoane tinere, în ianuarie 2021. Conferința „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă” este unicul eveniment din România care aduce în atenția publicului cele mai noi informații din […]


Peste 7500 de convorbiri telefonice și aproape 1500 de apelanți unici la serviciul social Telefonul Vârstnicului în primele șase luni ale anului 2021

13 iulie 2021

Informațiile și ajutorul material rămân principalele motive de apelare la Telefonul Vârstnicului. Cei mai mulți dintre apelanții liniei telefonice locuiesc singuri și au peste 70 de ani. Linia de sprijin Telefonul Vârstnicului, serviciu social gratuit și confidențial dedicat seniorilor din România, a înregistrat în primele șase luni ale anului 7549 de convorbiri telefonice. În perioada ianuarie – iunie, 1331 de seniori au găsit aici răspunsuri la întrebări și soluții la problemele cu care s-au confruntat, primind informații utile, sprijin emoțional sau material, ori consiliere psihologică din partea echipei specializate compusă din asistenți sociali și psihologi. Pe primul loc în topul nevoilor seniorilor s-a aflat, în continuare, nevoia de informații practice exprimată de 464 dintre apelanți. Neadaptarea la […]


100 de vârstnici din București primesc meniuri tradiționale de Paște și alți 500 primesc ajutor material în Vinerea Mare

4 mai 2021

Fundația Regală Margareta a României și partenerii săi aduc spiritul sărbătorilor pascale în casele a 100 de vârstnici singuri din București Acțiuni similare au loc și în alte localități din țară prin intermediul ONG-urilor sprijinite de Fundație prin Fondul pentru Vârstnici 50 de seniori înscriși în programul social Telefonul Vârstnicului primesc tichete sociale în valoare de 200 de lei Peste 1 milion de vârstnici din țara noastră trăiesc singuri, mulți dintre aceștia fiind afectați de probleme de sănătate sau de lipsuri materiale. Pentru ei, sărbătorile nu înseamnă fericirea reunirii familiale, mese îmbelșugate sau liniște sufletească. În pragul sărbătorilor de Paște, Fundația Regală Margareta a României este alături de seniorii care […]


Aproape 4000 de persoane au apelat Telefonul Vârstnicului în pandemie, pentru consiliere și sprijin material sau emoțional

26 aprilie 2021

În perioada martie 2020 – martie 2021 au fost înregistrate 19.200 de apeluri la serviciul social Telefonul Vârstnicului Solicitările de informații și de ajutor material și financiar s-au situat în topul cererilor București, 26 aprilie 2021 – În intervalul martie 2020 – martie 2021, perioadă marcată de noile condiții socio-sanitare, linia gratuită Telefonul Vârstnicului a înregistrat 19.200 de interacțiuni cu beneficiari din toate zonele țării, 3.982 de seniori găsind aici resurse și soluții la diversele probleme cu care s-au confruntat. Serviciul social Telefonul Vârstnicului este singura linie de ajutor gratuită și confidențială care oferă soluții la nevoile vârstnicilor din România. Proiectul a fost lansat de Fundația Regală Margareta a României […]


Peste 9.000 de persoane au fost sprijinite prin Fondul pentru Vârstnici în perioada pandemiei de Fundația Regală Margareta a României

15 martie 2021

9.061 de vârstnici sprijiniți pe perioada unui an de pandemie de Fundația Regală Margareta a României și partenerii săi Ajutorul material și informații actualizate despre servicii din comunitate, principalele nevoi ale vârstnicilor în această perioadă 365.000 de Euro investiți în acțiuni de ajutor pentru seniori, în perioada martie 2020-martie 2021 În urmă cu un an, în martie 2020, în contextul instaurării stării de urgență și al impunerii izolării sociale ca măsură de prevenție împotriva COVID-19, Fundația Regală Margareta a României a lansat Fondul pentru Vârstnici, un fond de urgență prin care a deservit nevoile a 9.061 de seniori singuri și vulnerabili, din mai multe zone ale țării, contribuind în acest […]


Loteria Română s-a alăturat Fundației Regale Margareta a României în proiectele de sprijin dedicate seniorilor

10 martie 2021

Fundația Regală Margareta a României și Compania Națională Loteria Română S.A. și-au unit forțele în misiunea de sprijinire a vârstnicilor singuri în perioada pandemiei. Astfel, aceasta susține linia de ajutor Telefonul Vârstnicului și sprijină derularea de acțiuni de ajutor material pentru 100 de vârstnici aflați în situații dificile de viață. În România, 1 milion de vârstnici locuiesc singuri și înfruntă pe cont propriu temerile și provocările acestei perioade. La începutul anului trecut, odată cu instaurarea stării de urgență, Fundația Regală Margareta a României a lansat soluții pentru nevoile specifice ale persoanelor vârstnice aflate în situații de risc și s-a implicat în gestionarea efectelor produse de distanțarea socială impusă de pandemie, […]


Număr record de convorbiri telefonice și de apelanți la Telefonul Vârstnicului în 2020

4 februarie 2021

Numărul de vârstnici care au solictat sprijin la Telefonul Vârstnicului în 2020, aproape triplu față de anul precedent. Solicitarea de informații și de ajutor financiar, principalele motive pentru care vârstnicii au apelat linia telefonică de sprjin. Serviciul social Telefonul Vârstnicului, singura linie telefonică gratuită și confidențială dedicată vârstnicilor din România, a înregistrat în 2020 cel mai mare număr de solicitări si apelanți unici, de la înființarea ei, în urmă cu cinci ani. Astfel, anul trecut au avut loc 16.673 de convorbiri telefonice cu 3.424 de seniori care au beneficiat de consiliere, îndrumare, informare și, nu în ultimul rând, sprijin material sau emoțional. La Telefonul Vârstnicului, seniorii au găsit și în […]


Număr record de apelanți unici și de convorbiri la linia Telefonul Vârstnicului în 2020

13 ianuarie 2021

Număr record de apelanți unici și de convorbiri la linia Telefonul Vârstnicului în 2020 Într-un an care ne-a încercat pe toți, dar mai ales pe cei în vârstă, serviciul social Telefonul Vârstnicului a înregistrat cel mai mare număr de solicitări si apelanți unici, de la înființarea ei, în 2015. Astfel, anul 2020 a însemnat 16.673 de convorbiri telefonice cu 3.424 de seniori care au beneficiat de consiliere, îndrumare, informare și, nu în ultimul rând, sprijin material sau emoțional, oferite de o echipă de asistenți sociali și psihologi. La Telefonul Vârstnicului, seniorii au găsit soluții la problemele existențiale cu care s-au confruntat în acest an. În topul nevoilor exprimate de aceștia, pe primul loc, se […]


150 de vârstnici din București și din țară primesc meniuri tradiționale și pachete alimentare de Sărbători

13 ianuarie 2021

100 de vârstnici din București primesc meniu de sărbători și pachete cu produse alimentare la domiciliu oferite de Fundația Regală Margareta și partenerii săi. 50 de seniori din țară, sprijiniți constant de-a lungul anului de Fundație, au primit tichete sociale în valoare de 200 de lei. Mai mult de un sfert din cei 3,7 milioane de vârstnici ai României, trăiesc singuri, mulți dintre ei fiind afectați de imobilitate fizică, boli cronice sau lipsuri materiale. Distanțarea socială i-a afectat mai ales pe aceștia, accentuând stările de anxietate și lipsurile cu care se confruntă. În aceste condiții, numărul celor care caută sprijin a crescut considerabil. De la declanșarea pandemiei, Fundația Regală Margareta […]


Topul nevoilor vârstnicilor din România, după cinci ani de funcționare a programului social Telefonul Vârstnicului

4 noiembrie 2020

Nevoia de informare rămâne principalul motiv pentru care seniorii apelează Telefonul Vârstnicului Peste 2.700 de persoane au solicitat sprijin prin Telefonul Vârstnicului în 2020, dublu față de anul precedent București, 4 noiembrie 2020 – Fundația Regală Margareta a României lansează Topul nevoilor vârstnicilor din România și explică soluțiile oferite acestora. Topul a fost realizat prin prelucrarea datelor colectate de Telefonul Vârstnicului care, în peste cinci ani de funcționare, a înregistrat peste 51.000 de interacțiuni cu seniori din toată țara, aproape 9.500 dintre aceștia fiind apelanți unici. Telefonul Vârstnicului este o linie de ajutor gratuită care oferă soluții la nevoile adresate de vârstnicii din România (informare, consiliere, sprijin practic sau emoțional). […]


Peste 200 de specialiști în domeniul senectuții au aflat soluții pentru creșterea calității vieţii vârstnicilor la Conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”

2 octombrie 2020

Fundația Regală Margareta a României a organizat joi, 1 octombrie, conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”. Evenimentul, ajuns la cea de-a IV-a ediție, a fost organizat cu ocazia Zilei Internaționale a Persoanelor Vârstnice și s-a desfășurat, în premieră, on-line. Peste 3,7 milioane de persoane din România au vârsta peste 65 de ani, conform raportului INSSE de la 1 ianuarie 2020, iar ritmul îmbătrânirii populației este alarmant, plasând țara noastră pe locul 2 în topul țărilor europene. Relevantă, în acest sens, este creșterea indicelui de îmbătrânire demografică de la 112,1 (la ianuarie 2019) la 115,6 persoane vârstnice la 100 persoane tinere. Prin conferința „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă” […]


Fundația Regală Margareta a României angajează asistent social în cadrul proiectului „Telefonul Vârstnicului”

21 septembrie 2020

Anunț de recrutare Poziția: Asistent social în cadrul proiectului „Telefonul Vârstnicului” Tipul ofertei: 8 ore/zi/40 ore/săptămână, program flexibil în intervalul 8 – 20 (luni – vineri) și 8 – 16 (sâmbăta) Oraș: București Domeniile ofertei: Asistență Socială Căutam o persoană deschisă și motivată, care să se alăture echipei proiectului Telefonul Vârstnicului, prima linie națională, gratuită și confidențială de ajutor adresată persoanelor vârstnice din România. Care sunt cerințele? Să ai studii în domeniul asistenței sociale (experiența în domeniu reprezintă un avantaj), Să ai abilități bune de operare PC (Office, internet), Să ai o bună cunoaștere a limbii române și să o utilizezi corect, Să ai empatie și interes față de situația […]


Specialiști din domeniul senectuții prezintă soluții de creștere a calității vieţii seniorilor la Conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”

10 septembrie 2020

Fundația Regală Margareta a României organizează, joi, 1 octombrie, cu ocazia Zilei Internaționale a Vârstnicilor, conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”. Peste 3,7 milioane de persoane din România au vârsta peste 65 de ani, conform raportului INSSE de la 1 ianuarie 2020, iar ritmul îmbătrânirii populației este alarmant, plasând țara noastră pe locul 2 în topul țărilor europene. Evenimentul „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”, singurul pe această temă din România, își propune să aducă în atenția participanților cele mai noi informații din domeniul senectuții și soluții eficiente și inovatoare de creștere a calității vieții seniorilor. Cea de-a patra ediție a conferinței se va desfășura on-line și se adresează specialiștilor […]


Telefonul Vârstnicului relevă topul nevoilor seniorilor la nivel național în perioada stării de urgență

19 mai 2020

3133 de apeluri înregistrate la Telefonul Vârstnicului în perioada stării de urgență În topul motivelor au fost procurarea cumpărăturilor și îngrijirea la domiciliu Este nevoie de sprijin pentru vârstnicii din România și după 15 mai București, 19 mai – În perioada 16 martie – 14 mai 2020, declarată oficial ca stare de urgență impusă de pandemia coronavirusului,  Telefonul Vârstnicului, singura linie telefonică națională, gratuită și confidențială dedicată seniorilor din România, a înregistrat zilnic de cinci ori mai mulți apelanți noi și un număr dublu de interacțiuni, comparativ cu perioada anterioară. Cele 3.133 de interacțiuni cu persoane din toată țara au relevat problemele cu care se confruntă vârstnicii și importanța serviciilor sociale […]


Ajutor pentru 2000 de persoane vârstnice, de la începutul pandemiei

12 mai 2020

Considerăm că cei 3.7 milioane de vârstnici din România sunt oamenii care ne-au construit viitorul și este o datorie și o onoare pentru noi să îi sprijinim la nevoie. Izolarea socială înseamnă pentru aceștia singurătate și lipsa accesului la servicii, iar Fundația a lansat noi proiecte de ajutor și a suplimentat echipa dedicată seniorilor, pentru a susține nevoile urgente a 2000 de vârstnici lunar. Prin noul proiect social Fondul pentru Vârstnici, am răspuns pe perioada izolării vârstnicilor din orice zonă a țării, în special cazurilor cele mai urgente sau grave. Printr-o rețea de servicii sociale active în comunități, am distribuit către aceștia mii de produse alimentare, de igienă, sanitare și […]


Telefonul Vârstnicului răspunde unui număr record de solicitări în perioada pandemiei

9 aprilie 2020

Numărul apelurilor zilnice s-a dublat în perioada 16 martie – 6 aprilie 1100 de apeluri la Telefonul Vârstnicului – 0800 460 001 Pandemia de Covid-19 a schimbat topul motivelor de apel din partea seniorilor 8 aprilie 2020, București – Izolarea la domiciliu și distanțarea socială, impuse de criza coronavirusului, pun persoanele vârstnice în dificultatea de a-și procura bunuri de strictă necesitate, dar și de a interacționa cu alte persoane pentru păstrarea echilibrului psihic. În acest context, Telefonul Vârstnicului, singura linie telefonică națională, gratuită și confidențială dedicată seniorilor din România, a înregistrat un număr dublu de apeluri zilnice din partea persoanelor vârstnice și 384 de beneficiari noi. Telefonul Vârstnicului este un […]


Fondul Special pentru Bătrâni răspunde nevoilor urgente ale celor care nu mai au pe nimeni

24 martie 2020

Izolarea înseamnă pentru vârstnici singurătate și lipsa accesului la servicii Un fond de urgență creat pentru a gestiona nevoile determinate de coronavirus Apel către donatori și sponsori care pot răspunde vârstnicilor din România București, 24 martie 2020 – Izolarea socială reprezintă cea mai eficientă măsură de prevenție, oficial recomandată de autorități și specialiști, dar este imposibil de respectat pentru vârstnicii care nu mai au pe nimeni. Fundația Regală Margareta a României lansează Fondul Special pentru Bătrâni, un fond de urgență creat pentru a deservi nevoile actuale ale vârstnicilor din România și gestionarea izolării sociale determinată de coronavirus. Pe fondul crizei determinate de conornavirus, 3,7 milioane de vârstnici din România evită […]


Telefonul Vârstnicului deschide noi servicii în contextul crizei determinate de coronavirus

24 martie 2020

București, 17 martie 2020                           Izolarea socială înseamnă pentru vârstnici singurătate și lipsa accesului la servicii Telefonul Vârstnicului deschide noi servicii și suplimentează echipa de specialiști Persoanele vârstnice pot apela acum pentru consiliere psihologică și sprijin emoțional, cât și pentru plasarea de comenzi cu livrare la domiciliu, la numărul 0800-460-001 Telefonul Vârstnicului este singura linie telefonică gratuită și confidențială dedicată vârstnicilor din toată țara, accesibilă din orice rețea, disponibilă de luni până vineri în intervalul orar 8–20, și sâmbăta în intervalul 8-16.  Pe fondul crizei determinate de conornavirus, izolarea socială reprezintă cea mai eficientă măsură de prevenție, oficial recomandată de autorități și specialiști. În contextul actual, 3.7 milioane de vârstnici […]


Campania socială prin care putem fi îngeri pentru bătrânii singuri

5 martie 2020

De peste 5 ani, grupul City Grill se implică în susținerea persoanelor vârstnice, alături de Fundația Regală Margareta a României, prin campania socială City Angel – Fii Îngerul Unui Bătrân. Înțelegând că în topul problemelor vârstnicilor din România se numără lipsa unui interlocutor și sentimentul de singurătate, compania socială a dorit să contribuie la creșterea calității vieții lor și să redea demnitatea persoanelor aflate la o vârstă înaintată. În cadrul campaniei a fost creat conceptul de „meniu în așteptare”, un mecanism care invită la generozitate și promovează actul donației în rândul clienților restaurentelor din grupul City Grill. Orice client poate adăuga comenzii sale la masă și un „meniu în așteptare” […]


Telefonul Vârstnicului semnalează că izolarea socială a persoanelor vârstnice devine din ce în ce mai pronunțată

28 ianuarie 2020

Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică națională, gratuită și confidențială dedicată seniorilor din România, a înregistrat pe parcursul anului 2019 aproape 10.000 de apeluri, iar peste 1.200 de vârstnici au fost beneficiari unici ai serviciilor de informare, consiliere sau socializare. Desfășurat de Fundația Regală Margareta a României de patru ani, Telefonul Vârstnicului este o soluție la problema îmbătrânirii populației, care vizează creșterea calității vieții persoanelor peste 65 de ani. Din analiza interacțiunilor telefonice, reiese că 43% dintre vârstnicii care apelează Telefonul Vârstnicului locuiesc singuri, iar majoritatea apelanților (25%) au între 70-80 de ani. Cea mai mare parte a apelurilor, circa 70%, vine de la persoane din mediul urban, din toate regiunile țării. Principalul […]


Sărbători fericite pentru vârstnicii din programele noastre

8 ianuarie 2020

Perioada Crăciunului este cea mai frumoasă din an, însă mulți vârstnici nu o întâmpină cu speranță și bucurie. Fără niciun sprijin, afectați de sărăcie, boală și uitați de toată lumea, pentru ei sărbătorile de iarnă nu sunt decât momente triste, în care singurătatea și neajunsurile devin și mai apăsătoare. De aceea, în luna decembrie, alături de voluntari, sponsori și donatori, Fundația Regală Margareta a României a organizat evenimente și acțiuni pentru a aduce spiritul Sărbătorilor în sufletul vârstnicilor greu încercați. În această perioadă, specialiștii de la Telefonul Vârstnicului le-au fost alături cu îndrumări și informații, alinându-le puțin din singurătatea pe care o resimt. De asemenea, a fost organizat și TeleClubul […]


Experți de top din domeniul senectuții sunt speakeri la Conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”, la București, pe 1 Octombrie

16 septembrie 2019

Experți de top din domeniul senectuții vor participa în calitate de speakeri la Conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”, organizată de Fundația Regală Margareta a României pe 1 Octombrie 2019, la Teatrul Național București, de la ora 09:30. La eveniment va lua parte Alteța Sa Regală Principesa Maria. Aflat la a treia ediție, evenimentul marchează Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice. Conferința este adresată exclusiv reprezentanților din instituții și servicii, publice sau private, preocupate de problematica vârstnicilor, precum și celor din companiile care au programe sau produse dedicate vârstei a III-a. Conferința va fi moderată de Iuliana Marciuc, iar printre experții care vor susține prezentări se numără Prof. Dr. Luiza Spiru, președintele Fundației […]


Vârstnicii din Transilvania pot deveni mentori pentru copiii din comunitate

22 august 2019

50 de vârstnici vor putea deveni voluntari pentru copiii din comunitatea lor, în cadrul centrelor de tip școală după școală localizate în județele Mureș, Cluj, Alba și Sibiu. Un nou proiect de responsabilitate socială susține îmbătrânirea activă și creează oportunități de voluntariat pentru persoanele vârstnice care doresc să își asume un nou rol social și să redescopere bucuria de a trăi. Seniorii vor putea să ofere cursuri educative, vocaționale sau practice,valorificându-și experiența, pasiunea sau talentul pentru un anumit domeniu, bazându-se pe grantul “Generații” oferit de Fundația Regală Margareta a României și Hochland România. Două probleme sociale cu care se confruntă astăzi țara noastră sunt îmbătrânirea accelarată a populației și abandonul […]


Premiați la Gala Societății Civile

26 iunie 2019

Proiectele Fundației Regale Margareta a României au fost premiate la Gala Societății Civile, eveniment ce a adus recunoaștere celor mai valoroase proiecte desfășurate de ONG-urile din România. Evenimentul a avut loc pe 4 iunie la Ateneul Român. Premiul I la categoria Asistență socială pentru programul Telefonul Vârstnicului. Premiul III la categoria Artă și Cultură pentru programul Tinere Talente Premiul III la categoria Incluziune socială pentru Fondul Special pentru Copii Vezi cum am ajutat


INTERVIU CU ROXANA MOLOCEA, ASISTENT SOCIAL LA TELEFONUL VÂRSTNICULUI

18 aprilie 2019

Roxana răspunde cu suflet vârstnicilor din România, în fiecare zi, la Telefonul Vârstnicului. A ales să devină asistent social și a lucrat cu diverse categorii sociale vulnerabile încă de la 20 de ani, alături de copii care se aflau în diferite situații de risc sau de vârstnici afectați de Alzheimer și alte tipuri de tulburări. In cadrul Fundației Regale Margareta a României, Roxana a fost implicată în lansarea liniei Telefonul Vârstnicului, de la prima etapă, în care a construit baza de date cu instituții care oferă servicii specifice vârstnicilor, și până la realizarea anchetelor sociale în rândul beneficiarilor, ori testarea de noi servicii pentru apelanți. ROXANA, CE TE MOTIVEAZĂ ÎN […]


Clienții restaurantelor pot fi îngerii bătrânilor

18 aprilie 2019

Peste 5500 de “meniuri în așteptare” au fost dăruite de clienții rețelei de restaurante City Grill, prin campania socială Fii Îngerul Unui Bătrân, de la debutul acesteia în 2015. Campania se desfășoară în 12 locații și s-a dovedit o inițiativă socială sustenabilă și cu un puternic impact în viața vârstnicilor vulnerabili, afectați de singurătate sau lipsuri materiale. Meniurile donate de către clienți se transformă într-o masă caldă oferită bătrânilor din programe sociale, fie prin pachete calde primite la domiciliu de vârstnicii nedeplasabili, fie prin ieșiri de grup organizate la Hanu’Berarilor, un spațiu de întâlnire și socializare perfect pentru vârstnicii afectați de singurătate sau lipsuri materiale. Pentru mulți dintre ei, aceste mese […]


Telefonul Vârstnicului a înregistrat peste 30.000 de interacțiuni telefonice, inițiate de aproape 6.000 de persoane de peste 65 de ani

28 februarie 2019

  București, 28 februarie 2019 – Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică națională, gratuită și confidențială dedicată persoanelor de peste 65 ani, a înregistrat peste 30.000 de apeluri, din octombrie 2015, când a fost lansat, până în prezent. Telefonul Vârstnicului, acreditat ca serviciu care oferă consiliere socială, este un proiect al Fundației Principesa Margareta a României, finanțat de Fundația Vodafone România, prin programul Connecting for Good, cu fonduri totale alocate de peste 600.000 de lei. Din analiza celor 30.000 de interacțiuni telefonice, inițiate de aproape 6.000 de persoane, reiese că 45% dintre vârstnicii care apelează la acest serviciu locuiesc singuri. Mai mult de 70% dintre apeluri vin de la persoane din […]


Sărbătorile de iarnă alături de vârstnicii din programele noastre

7 ianuarie 2019

Pentru majoritatea bătrânilor cu care luăm zilnic contact, perioada sărbătorilor este una dificilă, fiind momentele când resimt mai acut ca oricând singurătatea și neajunsurile. Unul din doi vârstnici ne-a mărturisit ca își petrece sărbătorile singur și unul din cinci că se simte afectat de lipsurile materiale. De aceea, cu ocazia sărbătorilor de iarnă, Fundația Regală Margareta a României împreună cu voluntarii, donatorii și sponsorii programelor adresate vârstnicilor, a adus un strop de bine și speranță în viața vârstnicilor din România. Telefonul Vârstnicului le-a fost alături 6 zile din 7 cu sfaturi, îndrumări și informații utile, din dorința de a le oferi ghidare în situațiile cu care se confruntă dar și […]


Voluntarii de la Telefonul Vârstnicului au participat la o sesiune de formare în lucrul cu persoanele vârstnice

29 noiembrie 2018

Anual peste 185 de vârstnici pe care îi cunoaștem la Telefonul Vârstnicului ne împărtășesc sentimentul acut de singurătate cu care se confruntă, cât și nevoia lor de a avea pe cineva cu care să-și împartă gândurile, bucuriile, dar și necazurile. În întâmpinarea nevoilor lor, încă de la lansare ne-am propus ca Telefonul Vârstnicului sa fie un program care alină, prin diverse modalități, singurătatea bătrânilor. Una dintre componentele cele mai importante în acest proces este apelarea regulată de către un voluntar. Din dragoste și compasiune pentru bunicii noștri, 22 de persoane sunt astăzi voluntari la Telefonul Vârstnicului și le răspund săptămânal cu suflet, aducând alinare bătrânilor care nu mai au pe […]


O săptămână întreagă dedicată vârstnicilor din România

3 noiembrie 2018

Cu ocazia Zilei Internaționale a Persoanelor Vârstnice am dedicat o săptămână vârstnicilor din România. Ziua de 1 octombrie a fost marcată prin cea de-a doua ediție a conferinței naționale „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”. Evenimentul a găzduit peste 250 de persoane vârstnice care au avut ocazia să cunoască ce soluții există pentru problemele lor și cum își pot crește calitatea vieții.  Vă invităm să urmăriți prima parte a emisiunii “Ora Regelui”, care a surprins o parte din aceste momente emoționante alături de bătrânii noștri. Urmărește materialul video


Interviu cu Gabi Alexandrescu, voluntară Telefonul Vârstnicului

17 octombrie 2018

Doamna Gabi Alexandrescu este voluntară la Telefonul Vârstnicului de aproximativ 1 an și jumătate. Veselă și optimistă, vârsta de 67 ani pentru dânsa este doar un număr, depășind cu mult orice așteptare ai avea de la un senior activ după pensionare. În fiecare joi ne împărtășește că face “de la excelent în sus”, iar apoi, își ia locul știut la cască. Acolo se transformă în voluntar, martor la poveștile de viață ale altor seniori pentru care prezentul înseamnă acum singurătate și izolare. Vă invităm să o cunoașteți. Ce v-a determinat să deveniți voluntar? Voluntariatul m-a încântat dintotdeauna. Datorită timpului puțin pe care l-am avut, nu am reușit să fac niciodată […]


Sute de vârstnici din România se reunesc de Ziua Internațională a Persoanelor Vârsnice pentru a afla cum își pot crește calitatea vieții

2 octombrie 2018

București, 1 octombrie 2018 – Fundația Regală Margareta a României a organizat astăzi, cu ocazia Zilei Internaționale a Persoanelor Vârstnice, cea de-a doua ediție a conferinței naționale „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”. Evenimentul a găzduit peste 250 de persoane peste 65 de ani în Sala Pictura a Teatrului Național București, care au avut ocazia să cunoască cele mai inovatoare și eficiente soluții pentru problemele cu care se confruntă și modalități prin care își pot crește calitatea vieții. Tot în cadrul conferinței a fost lansat și ”Topul nevoilor vârstnicilor din România – ediția 2018”, care sintetizează cele 26.000 de interacțiuni ale apelanților Telefonul Vârstnicului. Românii de peste 65 de ani reprezintă o […]


Peste 5.000 de persoane din întreaga țară au făcut 25.000 de apeluri la Telefonul Vârstnicului

21 august 2018

București, 21 august 2018 – Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită și confidenţială, dedicată persoanelor de peste 65 de ani, a înregistrat 25.000 de apeluri și peste 5.000 de apelanți unici, de la lansare, în 2015, până în prezent. Serviciul telefonic este un proiect al Fundației Principesa Margareta a României sprijinit de Fundația Vodafone România prin programul „Connecting for Good” cu o  finanțare de peste 100.000 de euro.   Dintre cei peste 5.000 de apelanți unici, cei mai multi sunt din București (45%), 27% din mediul rural sau orașe mici, iar 26% din orașe mari. Situația locativă arată că aproape 50% dintre beneficiarii acestui serviciu locuiesc singuri, iar cei mai […]


Pentru a susține soluții pentru vârsta a III-a, Metropolitan Life Pensii se alătură liniei de ajutor Telefonul Vârstnicului

18 iulie 2018

Românii de peste 65 de ani reprezintă o categorie socială în creștere, care se confruntă atât cu neajunsuri materiale, cu probleme medicale, cât și cu accesul limitat la informație și izolarea socială. Astăzi, mai mult de 3,5 milioane de persoane au vârsta peste 65 de ani, conform datelor INS, iar ritmul îmbătrânirii populației este un fenomen alarmant, plasând România pe primele locuri în topul țărilor europene. În plus, aproximativ 1,5 milioane de vârstnici sunt afectați de singurătate, într-o mai mare sau mai mică măsură, conform studiului național realizat de GfK pentru Fundația Regală Margareta a României.   Pentru vârstnicii din România nu există un sistem integrat de asistență sau consiliere […]


Telefonul Vârstnicului a înregistrat un număr record de 1200 de apeluri în luna aprilie

3 mai 2018

Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită, confidenţială, dedicată persoanelor de peste 65 de ani, a înregistrat un record al numărului de apeluri în luna aprilie, când au avut loc peste 1200 de interacțiuni telefonice inițiate de 450 de persoane care au sunat la numărul special. De la lansarea liniei de ajutor pentru vârstnici, au avut loc peste 21.000 de interacțiuni telefonice, gestionate de operatori specializati. Serviciul Telefonul Vârstnicului, lansat în octombrie 2015, este un proiect al Fundației Principesa Margareta a României, sprijinit încă de la lansare de Fundația Vodafone România cu o finanțare de peste 100.000 Eur, acordată prin programul „Connecting for Good”. Nivelul record al interacțiunilor consemnate din luna aprilie a fost atins în urma unei campanii ample de […]


Telefonul Varstnicului isi dezvolta serviciile pentru apelantii sai

29 iunie 2017

Telefonul Varstnicului este unul dintre cele sapte proiecte castigatoare ale finantarii acordate prin programul Connecting for Good 2017. Telefonul Varstnicului este un proiect dezvoltat in sprijinul varstnicilor din intreaga tara, ca raspuns la problema imbatranirii populatiei, fenomen in crestere care afecteaza Romania si intreaga Europa. Pentru varstnicii din Romania nu exista un sistem integrat de asistenta sau consiliere sociala, public sau privat. Prima linie gratuita si confidentiala din Romania dedicata persoanelor varstnice din Romania a fost infiintata in septembrie 2015 si sustinuta inca de la inceput de Fundatia Vodafone. TELEFONUL VARSTNICULUI – REPARTITIA APELURILOR Pana in prezent, Telefonul Varstnicului a inregistrat peste 12.500 de interactiuni diverse cu varstnicii din Romania, […]


Ziua Mondială a Conștientizării Abuzului asupra Vârstnicilor

15 iunie 2017

Direcția de Servicii Sociale organizează joi, 15 iunie 2017, începând cu ora 10.00 o campanie  de informare și sensibilizare a comunității locale cu privire la problematica abuzului asupra persoanelor vârstnice. În acest fel, alături de partenerii noștri, Fundația Regală Margareta a României,  Inspectoratul Județean de Poliție Brașov și Universitatea Transilvania din Brașov vom marca Ziua Mondială a Conștientizării Abuzului asupra Vârstnicilor. Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite, prin rezoluția 66/127, din 19 decembrie 2011 a desemnat această zi ca fiind acea zi din an când întreaga lume se manifestă în mod deschis împotriva oricărei forme de abuz sau de suferință provocată persoanelor vârstnice. Abuzul față de vârstnici se definește drept […]


Proiectul Fii Îngerul unui Bătrân – premiat la Gala Societății Civile 2017

13 iunie 2017

București, 13 iunie 2017 – Proiectele derulate de Fundația Principesa Margareta au fost premiate la Gala Societății Civile ediția 2017 – un valoros semn de recunoaștere a eforturilor echipei și a impactului acestor proiecte în viața oamenilor. În cadrul festivității de premiere care a avut loc aseară pe scena Teatrului Național București, au fost anunțate și premiate cele mai bune proiecte ale sectorului asociativ din România, derulate în anul precedent. În ediția a 15-a a Galei Societății Civile, au fost înscrise în competiție 166 de proiecte și programe implementate în anul 2016, jurizate de personalități marcante din domeniile social, educație, media, artă, cultură sau mediul de afaceri. „De 15 ani […]


Peste 100 de bunici au fost la teatru în pragul Sărbătorilor Pascale

12 aprilie 2017

Bucureşti, 12 aprilie 2017. Campania socială Invită un bunic la teatru, lansată în luna martie, își propune să ofere vârstnicilor cu posibilități financiare reduse o experiență inedită – un spectacol de teatru și o masă în oraș, Marti, 11 aprilie, la Godot Cafe-Teatru, a avut loc prima seara de teatru pentru bunici. Timp de trei ore, peste 100 de vârstnici au avut parte de momente speciale împreună, unul dintre cele mai apreciate fiind spectacolul ,,În parc’’ de Radu Iacoban, cu Rodica Lazăr și Radu Iacoban în distribuție. Iubitorii de teatru au putut face o donație în valoare de minim 25 de lei, online sau la teatru, și astfel au făcut […]


10.000 de apeluri la Telefonul Vârstnicului.

1 februarie 2017

București, 1 februarie 2016 –Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită de informare și asistență dedicată persoanelor de peste 65 de ani, operată de către Fundația Regală Margareta a României, a înregistrat peste 10.000 de apeluri și 1.873 sunt apelanți unici, proveniți din toate regiunile țării. Analiza aspectelor sociale ale vârstnicilor din România, rezultată din primul an de activitate al Telefonului Vârstnicului, relevă că populația cu vârsta peste 65 de ani, întâmpină pe lângă neajunsurile financiare și problemele medicale, două mari provocări: accesul limitat la informație și singurătatea. Odată cu înfințarea liniei telefonice, vârstnicii din România au avut parte de peste 1.500 de ore de sprijin, informare și consiliere socială. Operatorii […]


STUDIU: 3 din 5 dintre români au fost crescuți de bunici, însă mai puțin de jumătate dintre ei îi mai vizitează periodic

26 septembrie 2016

Tinerii români consideră singurătatea una dintre cele mai grele poveri ale bătrâneții, însă doar 23% dintre ei își vizitează săptămânal bunicii   București, 26 septembrie 2016. Plecarea tinerilor la studii sau la muncă în orașe sau țări îndepărtate de locurile natale, precum și lipsa unui sistem de îngrijire bine pus la punct transformă România într-o țară a bătrânilor singuri, nevoiți să se descurce pe cont propriu, conform unui studiu recent dat publicității de Fundația Regală Margareta a României. Cu toate că, pentru 64% dintre români, bunicii au avut un rol deosebit de important în creșterea și educarea lor, clasându-i cel puțin pe aceeași poziție cu părinții, aproape jumătate dintre aceștia […]


La un an de la lansare, Telefonul Vârstnicului a fost apelat de 5.708 de ori de 1.423 persoane

25 august 2016

Bucureşti, 25 august 2016 – La un an de la lansare, Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită de informare și asistență dedicată persoanelor peste 65 de ani, operată de către Fundația Regală Margareta a României și finanțată de către Fundația Vodafone România prin programul „Connecting for Good”, a înregistrat peste 5.700 apeluri, dintre care 1.423 sunt apelanți unici, proveniți din toate regiunile țării. Cu ocazia ȋmplinirii unui an de la lansarea proiectului, Fundația Regală Margareta a României lansează studiul „Analiza aspectelor sociale ale vârstnicilor din România”. Acesta are la bază declarațiile și marturiile beneficiarilor programului Telefonului Vârstnicului Documentul oferă o imagine de ansamblu asupra situației persoanelor de vârsta a III-a […]


Reprezentații Telefonului Vârstnicului ajung la Craiova

27 iunie 2016

Pe 28 iunie, reprezentații Fundației Principesa Margareta a României se vor afla în județul Dolj și se vor întâlni cu societatea civilă de acolo pentru a face cunoscut vârstnicilor din județ proiectul Telefonul Vârstnicului. Telefonul Vârstnicului, linia telefonică gratuită şi confidenţială, operată de Fundația Regală Margareta a României şi finanțată de Fundația Vodafone România prin programul Mobile for Good, răspunde nevoilor vârstnicilor din România, fie că vorbim de informare, consiliere, ori de sprijin emoţional. La numărul de telefon 0800 460 001, persoanele vârstnice primesc sfaturi şi sunt îndrumate de operatorii specializaţi în asistenţă socială ai Fundaţiei Principesa Margareta a României, pentru rezolvarea problemelor adresate. Linia poate fi accesată şi de […]


Reprezentații Telefonului Vârstnicului ajung la Timișoara

25 iunie 2016

Pe 27 iunie, reprezentații Fundației Principesa Margareta a României se vor afla în județul Timiș și se vor întâlni cu societatea civilă de acolo pentru a face cunoscut vârstnicilor din județ proiectul Telefonul Vârstnicului. Telefonul Vârstnicului, linia telefonică gratuită şi confidenţială, operată de Fundația Regală Margareta a României şi finanțată de Fundația Vodafone România prin programul Mobile for Good, răspunde nevoilor vârstnicilor din România, fie că vorbim de informare, consiliere, ori de sprijin emoţional. La numărul de telefon 0800 460 001, persoanele vârstnice primesc sfaturi şi sunt îndrumate de operatorii specializaţi în asistenţă socială ai Fundaţiei Principesa Margareta a României, pentru rezolvarea problemelor adresate. Linia poate fi accesată şi de […]


Reprezentații Telefonului Vârstnicului ajung la Cluj

9 iunie 2016

Pe 10 si 11 iunie, reprezentații Fundației Principesa Margareta a României se vor afla în județul Cluj și se vor întâlni cu societatea civilă de acolo pentru a face cunoscut vârstnicilor din județ proiectul Telefonul Vârstnicului. Telefonul Vârstnicului, linia telefonică gratuită şi confidenţială, operată de Fundația Regală Margareta a României şi finanțată de Fundația Vodafone România prin programul Mobile for Good, răspunde nevoilor vârstnicilor din România, fie că vorbim de informare, consiliere, ori de sprijin emoţional. La numărul de telefon gratuity 0800 460 001, persoanele vârstnice primesc sfaturi şi sunt îndrumate de operatorii specializaţi în asistenţă socială ai Fundaţiei Principesa Margareta a României, pentru rezolvarea problemelor adresate. Linia poate fi […]


Telefonul Vârstnicului este cel mai bun proiect de Asistență Socială

7 iunie 2016

Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită de informare și asistență dedicată persoanelor de peste 65 de ani, operată de către Fundația Regală Margareta a României și finanțată de către Fundația Vodafone România prin programul „Mobile for Good”, a fost declarat marele câștigător al categoriei Servicii de asistență socială din cadrul Galei Societății Civile. Totodată, proiectul a câștigat și Premiul de originalitate al Galei. Telefonul Vârstnicului s-a remarcat în cadrul competiției dintre cele 203 proiecte și programe implementate în anii anteriori de către 127 de ONG-uri, grupuri de inițiativă și persoane fizice. „Telefonul Vârstnicului este o soluție prin care încercăm să fim alături de vârstnicii singuri, să oferim informații și să […]


La şase luni de la lansare, Telefonul Vârstnicului a fost apelat de 2.700 de ori

5 aprilie 2016

București, 5 aprilie 2016 – La șase luni de la lansare, Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită de informare și asistență dedicată persoanelor peste 65 de ani, operată de către Fundația Regală Margareta a României și finanțată de către Fundația Vodafone România prin programul „Mobile for Good”, a înregistrat peste 2.700 de apeluri, dintre care 962 sunt apelanți unici, proveniți din toate regiunile țării. Găsiți infografic aici. Cele mai multe apeluri provin din zona Munteniei și a municipiului București (475 de apelanți), urmează zona Moldovei (184 de apelanți), a Transilvaniei (148 apelanți) şi a Olteniei (69 apelanți). Cel mai mare număr de apelanţi sunt din Municipiul București (285 de apelanți), […]


Comunicat de lansare a proiectului Telefonul Vârstnicului

24 septembrie 2015

Bucureşti, 10 noiembrie 2015 – Fundaţia Principesa Margareta a României anunţă lansarea liniei Telefonul Vârstnicului – prima linie telefonică gratuită de ajutor şi consiliere dedicată vârstnicilor din România, proiect desfăşurat în parteneriat cu Fundaţia Vodafone România şi finanţat prin programul Mobile for Good cu suma de 68 500 Euro.