Număr record de apelanți unici și de convorbiri la linia Telefonul Vârstnicului în 2020

Număr record de apelanți unici și de convorbiri la linia Telefonul Vârstnicului în 2020 Într-un an care ne-a încercat pe toți, dar mai ales pe cei în vârstă, serviciul social Telefonul Vârstnicului a înregistrat cel mai mare număr de solicitări si apelanți unici, de la înființarea ei, în 2015. Astfel, anul 2020 a însemnat 16.673 de convorbiri telefonice cu 3.424 de seniori care au beneficiat de consiliere, îndrumare, informare și, nu în ultimul rând, sprijin material sau emoțional, oferite de o echipă de asistenți sociali și psihologi. La Telefonul Vârstnicului, seniorii au găsit soluții la problemele existențiale cu care s-au confruntat în acest an. În topul nevoilor exprimate de aceștia, pe primul loc, se […]


150 de vârstnici din București și din țară primesc meniuri tradiționale și pachete alimentare de Sărbători

100 de vârstnici din București primesc meniu de sărbători și pachete cu produse alimentare la domiciliu oferite de Fundația Regală Margareta și partenerii săi. 50 de seniori din țară, sprijiniți constant de-a lungul anului de Fundație, au primit tichete sociale în valoare de 200 de lei. Mai mult de un sfert din cei 3,7 milioane de vârstnici ai României, trăiesc singuri, mulți dintre ei fiind afectați de imobilitate fizică, boli cronice sau lipsuri materiale. Distanțarea socială i-a afectat mai ales pe aceștia, accentuând stările de anxietate și lipsurile cu care se confruntă. În aceste condiții, numărul celor care caută sprijin a crescut considerabil. De la declanșarea pandemiei, Fundația Regală Margareta […]


Topul nevoilor vârstnicilor din România, după cinci ani de funcționare a programului social Telefonul Vârstnicului

Nevoia de informare rămâne principalul motiv pentru care seniorii apelează Telefonul Vârstnicului Peste 2.700 de persoane au solicitat sprijin prin Telefonul Vârstnicului în 2020, dublu față de anul precedent București, 4 noiembrie 2020 – Fundația Regală Margareta a României lansează Topul nevoilor vârstnicilor din România și explică soluțiile oferite acestora. Topul a fost realizat prin prelucrarea datelor colectate de Telefonul Vârstnicului care, în peste cinci ani de funcționare, a înregistrat peste 51.000 de interacțiuni cu seniori din toată țara, aproape 9.500 dintre aceștia fiind apelanți unici. Telefonul Vârstnicului este o linie de ajutor gratuită care oferă soluții la nevoile adresate de vârstnicii din România (informare, consiliere, sprijin practic sau emoțional). […]


Peste 200 de specialiști în domeniul senectuții au aflat soluții pentru creșterea calității vieţii vârstnicilor la Conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”

Fundația Regală Margareta a României a organizat joi, 1 octombrie, conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”. Evenimentul, ajuns la cea de-a IV-a ediție, a fost organizat cu ocazia Zilei Internaționale a Persoanelor Vârstnice și s-a desfășurat, în premieră, on-line. Peste 3,7 milioane de persoane din România au vârsta peste 65 de ani, conform raportului INSSE de la 1 ianuarie 2020, iar ritmul îmbătrânirii populației este alarmant, plasând țara noastră pe locul 2 în topul țărilor europene. Relevantă, în acest sens, este creșterea indicelui de îmbătrânire demografică de la 112,1 (la ianuarie 2019) la 115,6 persoane vârstnice la 100 persoane tinere. Prin conferința „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă” […]


Fundația Regală Margareta a României angajează asistent social în cadrul proiectului „Telefonul Vârstnicului”

Anunț de recrutare Poziția: Asistent social în cadrul proiectului „Telefonul Vârstnicului” Tipul ofertei: 8 ore/zi/40 ore/săptămână, program flexibil în intervalul 8 – 20 (luni – vineri) și 8 – 16 (sâmbăta) Oraș: București Domeniile ofertei: Asistență Socială Căutam o persoană deschisă și motivată, care să se alăture echipei proiectului Telefonul Vârstnicului, prima linie națională, gratuită și confidențială de ajutor adresată persoanelor vârstnice din România. Care sunt cerințele? Să ai studii în domeniul asistenței sociale (experiența în domeniu reprezintă un avantaj), Să ai abilități bune de operare PC (Office, internet), Să ai o bună cunoaștere a limbii române și să o utilizezi corect, Să ai empatie și interes față de situația […]


Specialiști din domeniul senectuții prezintă soluții de creștere a calității vieţii seniorilor la Conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”

Fundația Regală Margareta a României organizează, joi, 1 octombrie, cu ocazia Zilei Internaționale a Vârstnicilor, conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”. Peste 3,7 milioane de persoane din România au vârsta peste 65 de ani, conform raportului INSSE de la 1 ianuarie 2020, iar ritmul îmbătrânirii populației este alarmant, plasând țara noastră pe locul 2 în topul țărilor europene. Evenimentul „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”, singurul pe această temă din România, își propune să aducă în atenția participanților cele mai noi informații din domeniul senectuții și soluții eficiente și inovatoare de creștere a calității vieții seniorilor. Cea de-a patra ediție a conferinței se va desfășura on-line și se adresează specialiștilor […]


Telefonul Vârstnicului relevă topul nevoilor seniorilor la nivel național în perioada stării de urgență

3133 de apeluri înregistrate la Telefonul Vârstnicului în perioada stării de urgență În topul motivelor au fost procurarea cumpărăturilor și îngrijirea la domiciliu Este nevoie de sprijin pentru vârstnicii din România și după 15 mai București, 19 mai – În perioada 16 martie – 14 mai 2020, declarată oficial ca stare de urgență impusă de pandemia coronavirusului,  Telefonul Vârstnicului, singura linie telefonică națională, gratuită și confidențială dedicată seniorilor din România, a înregistrat zilnic de cinci ori mai mulți apelanți noi și un număr dublu de interacțiuni, comparativ cu perioada anterioară. Cele 3.133 de interacțiuni cu persoane din toată țara au relevat problemele cu care se confruntă vârstnicii și importanța serviciilor sociale […]


Ajutor pentru 2000 de persoane vârstnice, de la începutul pandemiei

Considerăm că cei 3.7 milioane de vârstnici din România sunt oamenii care ne-au construit viitorul și este o datorie și o onoare pentru noi să îi sprijinim la nevoie. Izolarea socială înseamnă pentru aceștia singurătate și lipsa accesului la servicii, iar Fundația a lansat noi proiecte de ajutor și a suplimentat echipa dedicată seniorilor, pentru a susține nevoile urgente a 2000 de vârstnici lunar. Prin noul proiect social Fondul pentru Vârstnici, am răspuns pe perioada izolării vârstnicilor din orice zonă a țării, în special cazurilor cele mai urgente sau grave. Printr-o rețea de servicii sociale active în comunități, am distribuit către aceștia mii de produse alimentare, de igienă, sanitare și […]


Telefonul Vârstnicului răspunde unui număr record de solicitări în perioada pandemiei

Numărul apelurilor zilnice s-a dublat în perioada 16 martie – 6 aprilie 1100 de apeluri la Telefonul Vârstnicului – 0800 460 001 Pandemia de Covid-19 a schimbat topul motivelor de apel din partea seniorilor 8 aprilie 2020, București – Izolarea la domiciliu și distanțarea socială, impuse de criza coronavirusului, pun persoanele vârstnice în dificultatea de a-și procura bunuri de strictă necesitate, dar și de a interacționa cu alte persoane pentru păstrarea echilibrului psihic. În acest context, Telefonul Vârstnicului, singura linie telefonică națională, gratuită și confidențială dedicată seniorilor din România, a înregistrat un număr dublu de apeluri zilnice din partea persoanelor vârstnice și 384 de beneficiari noi. Telefonul Vârstnicului este un […]


Fondul Special pentru Bătrâni răspunde nevoilor urgente ale celor care nu mai au pe nimeni

Izolarea înseamnă pentru vârstnici singurătate și lipsa accesului la servicii Un fond de urgență creat pentru a gestiona nevoile determinate de coronavirus Apel către donatori și sponsori care pot răspunde vârstnicilor din România București, 24 martie 2020 – Izolarea socială reprezintă cea mai eficientă măsură de prevenție, oficial recomandată de autorități și specialiști, dar este imposibil de respectat pentru vârstnicii care nu mai au pe nimeni. Fundația Regală Margareta a României lansează Fondul Special pentru Bătrâni, un fond de urgență creat pentru a deservi nevoile actuale ale vârstnicilor din România și gestionarea izolării sociale determinată de coronavirus. Pe fondul crizei determinate de conornavirus, 3,7 milioane de vârstnici din România evită […]


Telefonul Vârstnicului deschide noi servicii în contextul crizei determinate de coronavirus

București, 17 martie 2020                           Izolarea socială înseamnă pentru vârstnici singurătate și lipsa accesului la servicii Telefonul Vârstnicului deschide noi servicii și suplimentează echipa de specialiști Persoanele vârstnice pot apela acum pentru consiliere psihologică și sprijin emoțional, cât și pentru plasarea de comenzi cu livrare la domiciliu, la numărul 0800-460-001 Telefonul Vârstnicului este singura linie telefonică gratuită și confidențială dedicată vârstnicilor din toată țara, accesibilă din orice rețea, disponibilă de luni până vineri în intervalul orar 8–20, și sâmbăta în intervalul 8-16.  Pe fondul crizei determinate de conornavirus, izolarea socială reprezintă cea mai eficientă măsură de prevenție, oficial recomandată de autorități și specialiști. În contextul actual, 3.7 milioane de vârstnici […]


Campania socială prin care putem fi îngeri pentru bătrânii singuri

De peste 5 ani, grupul City Grill se implică în susținerea persoanelor vârstnice, alături de Fundația Regală Margareta a României, prin campania socială City Angel – Fii Îngerul Unui Bătrân. Înțelegând că în topul problemelor vârstnicilor din România se numără lipsa unui interlocutor și sentimentul de singurătate, compania socială a dorit să contribuie la creșterea calității vieții lor și să redea demnitatea persoanelor aflate la o vârstă înaintată. În cadrul campaniei a fost creat conceptul de „meniu în așteptare”, un mecanism care invită la generozitate și promovează actul donației în rândul clienților restaurentelor din grupul City Grill. Orice client poate adăuga comenzii sale la masă și un „meniu în așteptare” […]


Telefonul Vârstnicului semnalează că izolarea socială a persoanelor vârstnice devine din ce în ce mai pronunțată

Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică națională, gratuită și confidențială dedicată seniorilor din România, a înregistrat pe parcursul anului 2019 aproape 10.000 de apeluri, iar peste 1.200 de vârstnici au fost beneficiari unici ai serviciilor de informare, consiliere sau socializare. Desfășurat de Fundația Regală Margareta a României de patru ani, Telefonul Vârstnicului este o soluție la problema îmbătrânirii populației, care vizează creșterea calității vieții persoanelor peste 65 de ani. Din analiza interacțiunilor telefonice, reiese că 43% dintre vârstnicii care apelează Telefonul Vârstnicului locuiesc singuri, iar majoritatea apelanților (25%) au între 70-80 de ani. Cea mai mare parte a apelurilor, circa 70%, vine de la persoane din mediul urban, din toate regiunile țării. Principalul […]


Sărbători fericite pentru vârstnicii din programele noastre

Perioada Crăciunului este cea mai frumoasă din an, însă mulți vârstnici nu o întâmpină cu speranță și bucurie. Fără niciun sprijin, afectați de sărăcie, boală și uitați de toată lumea, pentru ei sărbătorile de iarnă nu sunt decât momente triste, în care singurătatea și neajunsurile devin și mai apăsătoare. De aceea, în luna decembrie, alături de voluntari, sponsori și donatori, Fundația Regală Margareta a României a organizat evenimente și acțiuni pentru a aduce spiritul Sărbătorilor în sufletul vârstnicilor greu încercați. În această perioadă, specialiștii de la Telefonul Vârstnicului le-au fost alături cu îndrumări și informații, alinându-le puțin din singurătatea pe care o resimt. De asemenea, a fost organizat și TeleClubul […]


Experți de top din domeniul senectuții sunt speakeri la Conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”, la București, pe 1 Octombrie

Experți de top din domeniul senectuții vor participa în calitate de speakeri la Conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”, organizată de Fundația Regală Margareta a României pe 1 Octombrie 2019, la Teatrul Național București, de la ora 09:30. La eveniment va lua parte Alteța Sa Regală Principesa Maria. Aflat la a treia ediție, evenimentul marchează Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice. Conferința este adresată exclusiv reprezentanților din instituții și servicii, publice sau private, preocupate de problematica vârstnicilor, precum și celor din companiile care au programe sau produse dedicate vârstei a III-a. Conferința va fi moderată de Iuliana Marciuc, iar printre experții care vor susține prezentări se numără Prof. Dr. Luiza Spiru, președintele Fundației […]


Vârstnicii din Transilvania pot deveni mentori pentru copiii din comunitate

50 de vârstnici vor putea deveni voluntari pentru copiii din comunitatea lor, în cadrul centrelor de tip școală după școală localizate în județele Mureș, Cluj, Alba și Sibiu. Un nou proiect de responsabilitate socială susține îmbătrânirea activă și creează oportunități de voluntariat pentru persoanele vârstnice care doresc să își asume un nou rol social și să redescopere bucuria de a trăi. Seniorii vor putea să ofere cursuri educative, vocaționale sau practice,valorificându-și experiența, pasiunea sau talentul pentru un anumit domeniu, bazându-se pe grantul “Generații” oferit de Fundația Regală Margareta a României și Hochland România. Două probleme sociale cu care se confruntă astăzi țara noastră sunt îmbătrânirea accelarată a populației și abandonul […]


Premiați la Gala Societății Civile

Proiectele Fundației Regale Margareta a României au fost premiate la Gala Societății Civile, eveniment ce a adus recunoaștere celor mai valoroase proiecte desfășurate de ONG-urile din România. Evenimentul a avut loc pe 4 iunie la Ateneul Român. Premiul I la categoria Asistență socială pentru programul Telefonul Vârstnicului. Premiul III la categoria Artă și Cultură pentru programul Tinere Talente Premiul III la categoria Incluziune socială pentru Fondul Special pentru Copii Vezi cum am ajutat


INTERVIU CU ROXANA MOLOCEA, ASISTENT SOCIAL LA TELEFONUL VÂRSTNICULUI

Roxana răspunde cu suflet vârstnicilor din România, în fiecare zi, la Telefonul Vârstnicului. A ales să devină asistent social și a lucrat cu diverse categorii sociale vulnerabile încă de la 20 de ani, alături de copii care se aflau în diferite situații de risc sau de vârstnici afectați de Alzheimer și alte tipuri de tulburări. In cadrul Fundației Regale Margareta a României, Roxana a fost implicată în lansarea liniei Telefonul Vârstnicului, de la prima etapă, în care a construit baza de date cu instituții care oferă servicii specifice vârstnicilor, și până la realizarea anchetelor sociale în rândul beneficiarilor, ori testarea de noi servicii pentru apelanți. ROXANA, CE TE MOTIVEAZĂ ÎN […]


Clienții restaurantelor pot fi îngerii bătrânilor

Peste 5500 de “meniuri în așteptare” au fost dăruite de clienții rețelei de restaurante City Grill, prin campania socială Fii Îngerul Unui Bătrân, de la debutul acesteia în 2015. Campania se desfășoară în 12 locații și s-a dovedit o inițiativă socială sustenabilă și cu un puternic impact în viața vârstnicilor vulnerabili, afectați de singurătate sau lipsuri materiale. Meniurile donate de către clienți se transformă într-o masă caldă oferită bătrânilor din programe sociale, fie prin pachete calde primite la domiciliu de vârstnicii nedeplasabili, fie prin ieșiri de grup organizate la Hanu’Berarilor, un spațiu de întâlnire și socializare perfect pentru vârstnicii afectați de singurătate sau lipsuri materiale. Pentru mulți dintre ei, aceste mese […]


Telefonul Vârstnicului a înregistrat peste 30.000 de interacțiuni telefonice, inițiate de aproape 6.000 de persoane de peste 65 de ani

  București, 28 februarie 2019 – Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică națională, gratuită și confidențială dedicată persoanelor de peste 65 ani, a înregistrat peste 30.000 de apeluri, din octombrie 2015, când a fost lansat, până în prezent. Telefonul Vârstnicului, acreditat ca serviciu care oferă consiliere socială, este un proiect al Fundației Principesa Margareta a României, finanțat de Fundația Vodafone România, prin programul Connecting for Good, cu fonduri totale alocate de peste 600.000 de lei. Din analiza celor 30.000 de interacțiuni telefonice, inițiate de aproape 6.000 de persoane, reiese că 45% dintre vârstnicii care apelează la acest serviciu locuiesc singuri. Mai mult de 70% dintre apeluri vin de la persoane din […]


Sărbătorile de iarnă alături de vârstnicii din programele noastre

Pentru majoritatea bătrânilor cu care luăm zilnic contact, perioada sărbătorilor este una dificilă, fiind momentele când resimt mai acut ca oricând singurătatea și neajunsurile. Unul din doi vârstnici ne-a mărturisit ca își petrece sărbătorile singur și unul din cinci că se simte afectat de lipsurile materiale. De aceea, cu ocazia sărbătorilor de iarnă, Fundația Regală Margareta a României împreună cu voluntarii, donatorii și sponsorii programelor adresate vârstnicilor, a adus un strop de bine și speranță în viața vârstnicilor din România. Telefonul Vârstnicului le-a fost alături 6 zile din 7 cu sfaturi, îndrumări și informații utile, din dorința de a le oferi ghidare în situațiile cu care se confruntă dar și […]


Voluntarii de la Telefonul Vârstnicului au participat la o sesiune de formare în lucrul cu persoanele vârstnice

Anual peste 185 de vârstnici pe care îi cunoaștem la Telefonul Vârstnicului ne împărtășesc sentimentul acut de singurătate cu care se confruntă, cât și nevoia lor de a avea pe cineva cu care să-și împartă gândurile, bucuriile, dar și necazurile. În întâmpinarea nevoilor lor, încă de la lansare ne-am propus ca Telefonul Vârstnicului sa fie un program care alină, prin diverse modalități, singurătatea bătrânilor. Una dintre componentele cele mai importante în acest proces este apelarea regulată de către un voluntar. Din dragoste și compasiune pentru bunicii noștri, 22 de persoane sunt astăzi voluntari la Telefonul Vârstnicului și le răspund săptămânal cu suflet, aducând alinare bătrânilor care nu mai au pe […]


O săptămână întreagă dedicată vârstnicilor din România

Cu ocazia Zilei Internaționale a Persoanelor Vârstnice am dedicat o săptămână vârstnicilor din România. Ziua de 1 octombrie a fost marcată prin cea de-a doua ediție a conferinței naționale „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”. Evenimentul a găzduit peste 250 de persoane vârstnice care au avut ocazia să cunoască ce soluții există pentru problemele lor și cum își pot crește calitatea vieții.  Vă invităm să urmăriți prima parte a emisiunii “Ora Regelui”, care a surprins o parte din aceste momente emoționante alături de bătrânii noștri. Urmărește materialul video


Interviu cu Gabi Alexandrescu, voluntară Telefonul Vârstnicului

Doamna Gabi Alexandrescu este voluntară la Telefonul Vârstnicului de aproximativ 1 an și jumătate. Veselă și optimistă, vârsta de 67 ani pentru dânsa este doar un număr, depășind cu mult orice așteptare ai avea de la un senior activ după pensionare. În fiecare joi ne împărtășește că face “de la excelent în sus”, iar apoi, își ia locul știut la cască. Acolo se transformă în voluntar, martor la poveștile de viață ale altor seniori pentru care prezentul înseamnă acum singurătate și izolare. Vă invităm să o cunoașteți. Ce v-a determinat să deveniți voluntar? Voluntariatul m-a încântat dintotdeauna. Datorită timpului puțin pe care l-am avut, nu am reușit să fac niciodată […]


Sute de vârstnici din România se reunesc de Ziua Internațională a Persoanelor Vârsnice pentru a afla cum își pot crește calitatea vieții

București, 1 octombrie 2018 – Fundația Regală Margareta a României a organizat astăzi, cu ocazia Zilei Internaționale a Persoanelor Vârstnice, cea de-a doua ediție a conferinței naționale „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”. Evenimentul a găzduit peste 250 de persoane peste 65 de ani în Sala Pictura a Teatrului Național București, care au avut ocazia să cunoască cele mai inovatoare și eficiente soluții pentru problemele cu care se confruntă și modalități prin care își pot crește calitatea vieții. Tot în cadrul conferinței a fost lansat și ”Topul nevoilor vârstnicilor din România – ediția 2018”, care sintetizează cele 26.000 de interacțiuni ale apelanților Telefonul Vârstnicului. Românii de peste 65 de ani reprezintă o […]


Peste 5.000 de persoane din întreaga țară au făcut 25.000 de apeluri la Telefonul Vârstnicului

București, 21 august 2018 – Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită și confidenţială, dedicată persoanelor de peste 65 de ani, a înregistrat 25.000 de apeluri și peste 5.000 de apelanți unici, de la lansare, în 2015, până în prezent. Serviciul telefonic este un proiect al Fundației Principesa Margareta a României sprijinit de Fundația Vodafone România prin programul „Connecting for Good” cu o  finanțare de peste 100.000 de euro.   Dintre cei peste 5.000 de apelanți unici, cei mai multi sunt din București (45%), 27% din mediul rural sau orașe mici, iar 26% din orașe mari. Situația locativă arată că aproape 50% dintre beneficiarii acestui serviciu locuiesc singuri, iar cei mai […]


Pentru a susține soluții pentru vârsta a III-a, Metropolitan Life Pensii se alătură liniei de ajutor Telefonul Vârstnicului

Românii de peste 65 de ani reprezintă o categorie socială în creștere, care se confruntă atât cu neajunsuri materiale, cu probleme medicale, cât și cu accesul limitat la informație și izolarea socială. Astăzi, mai mult de 3,5 milioane de persoane au vârsta peste 65 de ani, conform datelor INS, iar ritmul îmbătrânirii populației este un fenomen alarmant, plasând România pe primele locuri în topul țărilor europene. În plus, aproximativ 1,5 milioane de vârstnici sunt afectați de singurătate, într-o mai mare sau mai mică măsură, conform studiului național realizat de GfK pentru Fundația Regală Margareta a României.   Pentru vârstnicii din România nu există un sistem integrat de asistență sau consiliere […]


Telefonul Vârstnicului a înregistrat un număr record de 1200 de apeluri în luna aprilie

Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită, confidenţială, dedicată persoanelor de peste 65 de ani, a înregistrat un record al numărului de apeluri în luna aprilie, când au avut loc peste 1200 de interacțiuni telefonice inițiate de 450 de persoane care au sunat la numărul special. De la lansarea liniei de ajutor pentru vârstnici, au avut loc peste 21.000 de interacțiuni telefonice, gestionate de operatori specializati. Serviciul Telefonul Vârstnicului, lansat în octombrie 2015, este un proiect al Fundației Principesa Margareta a României, sprijinit încă de la lansare de Fundația Vodafone România cu o finanțare de peste 100.000 Eur, acordată prin programul „Connecting for Good”. Nivelul record al interacțiunilor consemnate din luna aprilie a fost atins în urma unei campanii ample de […]


Telefonul Varstnicului isi dezvolta serviciile pentru apelantii sai

Telefonul Varstnicului este unul dintre cele sapte proiecte castigatoare ale finantarii acordate prin programul Connecting for Good 2017. Telefonul Varstnicului este un proiect dezvoltat in sprijinul varstnicilor din intreaga tara, ca raspuns la problema imbatranirii populatiei, fenomen in crestere care afecteaza Romania si intreaga Europa. Pentru varstnicii din Romania nu exista un sistem integrat de asistenta sau consiliere sociala, public sau privat. Prima linie gratuita si confidentiala din Romania dedicata persoanelor varstnice din Romania a fost infiintata in septembrie 2015 si sustinuta inca de la inceput de Fundatia Vodafone. TELEFONUL VARSTNICULUI – REPARTITIA APELURILOR Pana in prezent, Telefonul Varstnicului a inregistrat peste 12.500 de interactiuni diverse cu varstnicii din Romania, […]


Ziua Mondială a Conștientizării Abuzului asupra Vârstnicilor

Direcția de Servicii Sociale organizează joi, 15 iunie 2017, începând cu ora 10.00 o campanie  de informare și sensibilizare a comunității locale cu privire la problematica abuzului asupra persoanelor vârstnice. În acest fel, alături de partenerii noștri, Fundația Regală Margareta a României,  Inspectoratul Județean de Poliție Brașov și Universitatea Transilvania din Brașov vom marca Ziua Mondială a Conștientizării Abuzului asupra Vârstnicilor. Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite, prin rezoluția 66/127, din 19 decembrie 2011 a desemnat această zi ca fiind acea zi din an când întreaga lume se manifestă în mod deschis împotriva oricărei forme de abuz sau de suferință provocată persoanelor vârstnice. Abuzul față de vârstnici se definește drept […]


Proiectul Fii Îngerul unui Bătrân – premiat la Gala Societății Civile 2017

București, 13 iunie 2017 – Proiectele derulate de Fundația Principesa Margareta au fost premiate la Gala Societății Civile ediția 2017 – un valoros semn de recunoaștere a eforturilor echipei și a impactului acestor proiecte în viața oamenilor. În cadrul festivității de premiere care a avut loc aseară pe scena Teatrului Național București, au fost anunțate și premiate cele mai bune proiecte ale sectorului asociativ din România, derulate în anul precedent. În ediția a 15-a a Galei Societății Civile, au fost înscrise în competiție 166 de proiecte și programe implementate în anul 2016, jurizate de personalități marcante din domeniile social, educație, media, artă, cultură sau mediul de afaceri. „De 15 ani […]


Peste 100 de bunici au fost la teatru în pragul Sărbătorilor Pascale

Bucureşti, 12 aprilie 2017. Campania socială Invită un bunic la teatru, lansată în luna martie, își propune să ofere vârstnicilor cu posibilități financiare reduse o experiență inedită – un spectacol de teatru și o masă în oraș, Marti, 11 aprilie, la Godot Cafe-Teatru, a avut loc prima seara de teatru pentru bunici. Timp de trei ore, peste 100 de vârstnici au avut parte de momente speciale împreună, unul dintre cele mai apreciate fiind spectacolul ,,În parc’’ de Radu Iacoban, cu Rodica Lazăr și Radu Iacoban în distribuție. Iubitorii de teatru au putut face o donație în valoare de minim 25 de lei, online sau la teatru, și astfel au făcut […]


10.000 de apeluri la Telefonul Vârstnicului.

București, 1 februarie 2016 –Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită de informare și asistență dedicată persoanelor de peste 65 de ani, operată de către Fundația Regală Margareta a României, a înregistrat peste 10.000 de apeluri și 1.873 sunt apelanți unici, proveniți din toate regiunile țării. Analiza aspectelor sociale ale vârstnicilor din România, rezultată din primul an de activitate al Telefonului Vârstnicului, relevă că populația cu vârsta peste 65 de ani, întâmpină pe lângă neajunsurile financiare și problemele medicale, două mari provocări: accesul limitat la informație și singurătatea. Odată cu înfințarea liniei telefonice, vârstnicii din România au avut parte de peste 1.500 de ore de sprijin, informare și consiliere socială. Operatorii […]


STUDIU: 3 din 5 dintre români au fost crescuți de bunici, însă mai puțin de jumătate dintre ei îi mai vizitează periodic

Tinerii români consideră singurătatea una dintre cele mai grele poveri ale bătrâneții, însă doar 23% dintre ei își vizitează săptămânal bunicii   București, 26 septembrie 2016. Plecarea tinerilor la studii sau la muncă în orașe sau țări îndepărtate de locurile natale, precum și lipsa unui sistem de îngrijire bine pus la punct transformă România într-o țară a bătrânilor singuri, nevoiți să se descurce pe cont propriu, conform unui studiu recent dat publicității de Fundația Regală Margareta a României. Cu toate că, pentru 64% dintre români, bunicii au avut un rol deosebit de important în creșterea și educarea lor, clasându-i cel puțin pe aceeași poziție cu părinții, aproape jumătate dintre aceștia […]


La un an de la lansare, Telefonul Vârstnicului a fost apelat de 5.708 de ori de 1.423 persoane

Bucureşti, 25 august 2016 – La un an de la lansare, Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită de informare și asistență dedicată persoanelor peste 65 de ani, operată de către Fundația Regală Margareta a României și finanțată de către Fundația Vodafone România prin programul „Connecting for Good”, a înregistrat peste 5.700 apeluri, dintre care 1.423 sunt apelanți unici, proveniți din toate regiunile țării. Cu ocazia ȋmplinirii unui an de la lansarea proiectului, Fundația Regală Margareta a României lansează studiul „Analiza aspectelor sociale ale vârstnicilor din România”. Acesta are la bază declarațiile și marturiile beneficiarilor programului Telefonului Vârstnicului Documentul oferă o imagine de ansamblu asupra situației persoanelor de vârsta a III-a […]


Reprezentații Telefonului Vârstnicului ajung la Craiova

Pe 28 iunie, reprezentații Fundației Principesa Margareta a României se vor afla în județul Dolj și se vor întâlni cu societatea civilă de acolo pentru a face cunoscut vârstnicilor din județ proiectul Telefonul Vârstnicului. Telefonul Vârstnicului, linia telefonică gratuită şi confidenţială, operată de Fundația Regală Margareta a României şi finanțată de Fundația Vodafone România prin programul Mobile for Good, răspunde nevoilor vârstnicilor din România, fie că vorbim de informare, consiliere, ori de sprijin emoţional. La numărul de telefon 0800 460 001, persoanele vârstnice primesc sfaturi şi sunt îndrumate de operatorii specializaţi în asistenţă socială ai Fundaţiei Principesa Margareta a României, pentru rezolvarea problemelor adresate. Linia poate fi accesată şi de […]


Reprezentații Telefonului Vârstnicului ajung la Timișoara

Pe 27 iunie, reprezentații Fundației Principesa Margareta a României se vor afla în județul Timiș și se vor întâlni cu societatea civilă de acolo pentru a face cunoscut vârstnicilor din județ proiectul Telefonul Vârstnicului. Telefonul Vârstnicului, linia telefonică gratuită şi confidenţială, operată de Fundația Regală Margareta a României şi finanțată de Fundația Vodafone România prin programul Mobile for Good, răspunde nevoilor vârstnicilor din România, fie că vorbim de informare, consiliere, ori de sprijin emoţional. La numărul de telefon 0800 460 001, persoanele vârstnice primesc sfaturi şi sunt îndrumate de operatorii specializaţi în asistenţă socială ai Fundaţiei Principesa Margareta a României, pentru rezolvarea problemelor adresate. Linia poate fi accesată şi de […]


Reprezentații Telefonului Vârstnicului ajung la Cluj

Pe 10 si 11 iunie, reprezentații Fundației Principesa Margareta a României se vor afla în județul Cluj și se vor întâlni cu societatea civilă de acolo pentru a face cunoscut vârstnicilor din județ proiectul Telefonul Vârstnicului. Telefonul Vârstnicului, linia telefonică gratuită şi confidenţială, operată de Fundația Regală Margareta a României şi finanțată de Fundația Vodafone România prin programul Mobile for Good, răspunde nevoilor vârstnicilor din România, fie că vorbim de informare, consiliere, ori de sprijin emoţional. La numărul de telefon gratuity 0800 460 001, persoanele vârstnice primesc sfaturi şi sunt îndrumate de operatorii specializaţi în asistenţă socială ai Fundaţiei Principesa Margareta a României, pentru rezolvarea problemelor adresate. Linia poate fi […]


Telefonul Vârstnicului este cel mai bun proiect de Asistență Socială

Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită de informare și asistență dedicată persoanelor de peste 65 de ani, operată de către Fundația Regală Margareta a României și finanțată de către Fundația Vodafone România prin programul „Mobile for Good”, a fost declarat marele câștigător al categoriei Servicii de asistență socială din cadrul Galei Societății Civile. Totodată, proiectul a câștigat și Premiul de originalitate al Galei. Telefonul Vârstnicului s-a remarcat în cadrul competiției dintre cele 203 proiecte și programe implementate în anii anteriori de către 127 de ONG-uri, grupuri de inițiativă și persoane fizice. „Telefonul Vârstnicului este o soluție prin care încercăm să fim alături de vârstnicii singuri, să oferim informații și să […]


La şase luni de la lansare, Telefonul Vârstnicului a fost apelat de 2.700 de ori

București, 5 aprilie 2016 – La șase luni de la lansare, Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită de informare și asistență dedicată persoanelor peste 65 de ani, operată de către Fundația Regală Margareta a României și finanțată de către Fundația Vodafone România prin programul „Mobile for Good”, a înregistrat peste 2.700 de apeluri, dintre care 962 sunt apelanți unici, proveniți din toate regiunile țării. Găsiți infografic aici. Cele mai multe apeluri provin din zona Munteniei și a municipiului București (475 de apelanți), urmează zona Moldovei (184 de apelanți), a Transilvaniei (148 apelanți) şi a Olteniei (69 apelanți). Cel mai mare număr de apelanţi sunt din Municipiul București (285 de apelanți), […]


Comunicat de lansare a proiectului Telefonul Vârstnicului

Bucureşti, 10 noiembrie 2015 – Fundaţia Principesa Margareta a României anunţă lansarea liniei Telefonul Vârstnicului – prima linie telefonică gratuită de ajutor şi consiliere dedicată vârstnicilor din România, proiect desfăşurat în parteneriat cu Fundaţia Vodafone România şi finanţat prin programul Mobile for Good cu suma de 68 500 Euro.