Românii de peste 65 de ani reprezintă o categorie socială în creștere, care se confruntă atât cu neajunsuri materiale, cu probleme medicale, cât și cu accesul limitat la informație și izolarea socială. Astăzi, mai mult de 3,5 milioane de persoane au vârsta peste 65 de ani, conform datelor INS, iar ritmul îmbătrânirii populației este un fenomen alarmant, plasând România pe primele locuri în topul țărilor europene. În plus, aproximativ 1,5 milioane de vârstnici sunt afectați de singurătate, într-o mai mare sau mai mică măsură, conform studiului național realizat de GfK pentru Fundația Regală Margareta a României.
Pentru vârstnicii din România nu există un sistem integrat de asistență sau consiliere socială, public sau privat, deși statisticile sunt îngrijorătoare. Telefonul Vârstnicului este singura linie de ajutor în sprijinul vârstnicilor din întreaga țară, un proiect dezvoltat de Fundația Regală Margareta a României ca răspuns la problema îmbătrânirii populației, căruia Metropolitan Life SAFPAP S.A. (denumită în continuare Metropolitan Life Pensii) i se alătură acum în calitate de sponsor.
Linia telefonică este gratuită și confidențială și răspunde atât nevoilor de informație și consiliere a vârstnicilor care nu știu la cine să apeleze și căror instituții să se adreseze, cât și celor care doresc să se implice activ în comunitate, ori care se confruntă cu singurătatea. În sens larg, proiectul Telefonul Vârstnicului contribuie la creșterea calității vieții și a participării sociale a persoanelor vârstnice din România, precum și la limitarea izolării sociale a acestora.
“Metropolitan Life Pensii este un administrator important pe piața pensiilor private din România și ne bucurăm că a luat inițiativa de a investi într-un proiect social dedicat seniorilor, contribuind astfel la creșterea calității vieții acestora”, a declarat Mugurel Mărgărit Enescu, Director Executiv al Fundației Principesa Margareta a României.
Populația României îmbătrânește, iar noi ne implicăm să găsim soluții pentru actualii și viitorii pensionari. Cu toții știm că soluția cea mai potrivită este cea care depinde de fiecare dintre noi. Alăturându-ne proiectelor sociale ale Fundației Principesa Margareta a României, ne-am propus să susținem soluții de viitor pentru a asigura generației noastre o bătrânețe frumoasă”, a declarat Oana Velicu, General Manager al Metropolitan Life Pensii
Apelurile primite la Telefonul Vârstnicului arată că un număr foarte mare de vârstnici din întreaga țară se confruntă cu lipsa de informații, ajutor și companie, iar proiectul are nevoie constant de susținerea mediului public și privat.
Despre Telefonul Vârstnicului
Telefonul Vârstnicului este prima linie de ajutor națională, gratuită și confidențială, dedicată seniorilor din România. A fost înființată în 2015 de către Fundația Regală Margareta a României, cu finanțarea Fundației Vodafone România prin programul Connecting for Good. Până în prezent, la Telefonul Vârstnicului s-au înregistrat 22.000 de interacțiuni, s-au oferit soluții practice pentru 5.000 de beneficiari unici, iar peste 350 vârstnici singuri au beneficiat de programul de reapelare saptămânală.
Despre Metropolitan Life
MetLife, Inc. (NYSE: MET), prin sucursalele și filialele acesteia („MetLife”), este una dintre cele mai mari companii de servicii financiare din lume, oferind asigurări de viață, planuri de pensii, beneficii pentru angajați și servicii de administrare a activelor, pentru a-și ajuta clienții individuali și instituționali să găsească direcția într-o lume în permanentă schimbare. Înființată în 1868, MetLife acoperă operațiuni în peste 40 de țări și ocupă poziţii de conducere pe pieţele din Statele Unite, Japonia, America Latină, Asia, Europa şi Orientul Mijlociu. În România, Metropolitan Life are peste 19 ani de activitate pe piața de asigurări de viață. Două milioane de clienți beneficiază de asigurări de viață și pensii private obligatorii oferite de Metropolitan Life la nivel local.